İbn Abbâs (r.a) Resûlullah'tan (s.a.v) şöyle işittiğini rivayet etmiştir:
لَوْ عَلِمَ أُمَّتِي مَا فِي رَمَضَانَ لَتَمْنَوْا أَنْ تَكُونَ السَّنَةُ كُلَّهَا رَمَضَانَ
"Şayet ümmetim, ramazan ayında olan sevabı bilselerdi, bütün senenin ramazan ayı olmasını temenni ederlerdi."¹⁰
Çünkü ;
• Bütün iyilikler ve hasenatlar adeta bu ayda bir araya toplanmıştır.
• Bu ayda işlenen ibadet ve taatlar kabul olunmuştur.
• Bu ayda yapılan dualar bu ayda karşılık bulmuştur.
• İşlenen günahlardan yapılan tövbe-i istiğfarlar bu ayda affedilmiştir.
• Cennet bu ayda oruç tutanları iştiyakla bekler olmuştur. "¹¹
¹⁰ Rebi' b. Hubeyb, Müsned, 2/59 ¹¹Zübdetü'l-Vaizin adlı eserde zikredilmiştir.