Duvarda kitap dolu beş uzun raf vardı.Masanın ve sandalyelerin üstü kitap doluydu.Kitap ve kağıtla Aklıma tuhaf bir fikir geldi ve o sırada içimi tatsız bir hoşnutsuzluk duygusu kapladı.Benim dostluğum benim seven kalbim onun için önemsiz gibi geldi.O eğitimliydi,bense aptallıkla yanıyordum ve hiçbir şey bilmiyordum hiçbir şey okumamıştım,bir tek kitap bile...Kitaplarla dolup taşan uzun raflara kıskançlıkla baktım.Beni bir hoşnutsuzluk bir sıkıntı bir çılgınlık kapladı.Onun bütün kitaplarını tek tek,olabildiğince çabuk okumayı istedim ve buna karar verdim.Bilmiyorum belki de onun bildiği her şeyi öğrenince,onun dostluğuna laik olacağıma inandım.İlk rafa atıldım hiç düşünmeden,hiç duraksamadan elime ilk gelen tozlu eski cildi aldım ve çaldığım kitabı kızarak solarak heyecandan ve korkudan titreyerek odama götürdüm geceleyin annem uyurken lamba ışığı altında onu okumaya karar vermiştim.