Yaşayabileceğimiz en güzel şey gizemli olanı yaşamaktır.çünkü bu tür gerçek bilimin ve sanatın kaynağıdır.Bu duyguya yabancı olan birisi artık merakla ve heyecanla hayranlık duyamayan birisi ölü gibidir,onun gözleri kapalıdır çünkü.
Bu memleket dünyanın beklendiği asla ümit etmediği bir müstesna mevcudiyetin yüksek tecellisine yüksek sahne oldu.Bu sahne en az yedi bin senelik TÜRK beşiğidir.Beşik tabiatın rüzgarıyla sallandı;beşiğin içindeki çocuk tabiatın şimşeklerinden,yıldırımlarından,kasırgalarında evvela korkar gibi oldu,sonra onlara alıştı,onların oğlu oldu.Bugün o tabiat çoçuğu tabiat oldu; şimşek,yıldırım,güneş oldu,TÜRK oldu.TÜRK budur:Yıldırımdır,kasırgadır,dünyayı aydınlatan güneştir.