İbni Haldun devlet idarecisinin zenginleşme arzusunu da şöyle açıklar:
"Hanedanlığın ilk döneminde toplanan vergiler, kabile mensuplarına ve hanedangin kurulusuna katki saglayanlara dagitlir. Hükümdar ilk dönem sadece dağıtır, onlara
karşı cömerttir çünkü onlara ihtiyac vardir. Sultan ve etra-
findakiler hanedanlığın orta döneminde servet sahibi olurlar. Mülkün tabiatı büyüdükçe hükümdar güclenir ve elde
edilen gelirlere tek başına hükmetmeye baslar. Bu andan
itibaren de kişisel servetini artırma yoluna gider. Böylelikle hükümdarin etrafindakilerin de gücü artar ve servetleri
çoğalır. Gelirler de artikça hükümdar ve çevresindekilerin
mala olan düskünlügü artarak hükümdar da servet üzerinde hak talep etmeyi kendi kendine dogru görmeye baslar?"