Ahmet Haşim" Melali anlamayan nesle aşina değiliz." diyordu.
Melal içe doğru bir yolculuktur ve kişiyi zenginleştirir. Hüzün ve Melali tedavi etseydik, bugün herhalde pek çok edebî şaheser okuyamazdık. İnsanın yaşantılardan öğreneceği çok şey vardır.