"Adı batsın, dünyanın ve onun günlerinin!
Çünkü o üzüntü için yaratılmıştır. Sıkıntılar bir an bile bitmez. Ne krallar ne de idare edilenler hesabına.
Şaşarım ona ve onun gerçekliğine!
Ki o insanlara düşman olduğu halde herkes ona aşık!
Peygamberler ölüm meleğini görenin içine düştüğü dehşeti değil sadece ölüm krizini anlatmışlardır. Oysaki insan ölüm meleğini rüyasında görse ölünceye kadar yemeden içmeden kesilir. Ölüm anında ve o korkunçlukta görmenin dehşetini var hesap et.
Mümin için dünya ve ahiretin en korkunç olayı ölümdür. Onun acısı testere ile biçilmekten, makas ile doğranmaktan ve kazanda kaynamaktan daha şiddetlidir.
Rasulullah(s.a.v) buyurdu ki: Dünyayı ona düşkün olanlara bırakın. İhtiyaçlarını karşılayacak kadarından fazla dünyalık elde edenler, farkında olmadan kendi felaketlerini hazırlamışlardır.