kendimde ne görürsem, insan da öyledir diyorum
şahsen bende de olduğu gibi tüm insanların en mühim ihtiyaçlarından biri anlam verebilmektir, öğrenmektir, dahası anlamaktır
insan ilişkilerinde sağlıklı iletişimden daha mühim ne olabilir ki?
yani bir davranış da bulunuyor yahut bir karar veriyorsanız lütfen nedenini de açıklayın. En azından karşınızdaki kişiye bir neden sunun. Bırakın o, onu anlamaya çalışsın. Sadece o neden sorusunun cevabını eksik bıraktığınız da, mesela benim için anlamsızlık oluşuyor ve bu durum çok zorlaşıyor. Herhalde bu dünyadaki en büyük dertlerimden biri anlamsızlıktır.
Yani yaptığınız şeyin bir nedeni olsa dahi ona anlam veremeyebilirim. Yahut anlamını kabullenmekte güçlük çekebilirim. İşte tam da bu zamanlar da insanlar birbirine yardım etmeli.