İnce düşünmekten vazgeçersen, anlamak yerine yargılamayı tercih edersin, mahkûm etmeyi hatta yok etmeyi... Bu, en kolaydır. Zor olan, senin yaptığın, suçlu da olsa, kötü de olsa insanı anlamaya çalışmak. Asıl önemli olan bu. Çünk kötüler gider ama kötülük kalır. Eğer insanların neden kötülük yaptığını anlayamazsak, nasıl önlenir ki bu musibet?
Kendilerini kırlangıçlara benzetiyordu. "Biz de göç sırasında yakınlarımız kaybettik, ama şu kuşlar kadar bile olamıyoruz. İnsanları rahatsız etmemek için yasımızı bile tutamıyoruz.