...ben Nietzsche'nin "Erdem nedir?" tartışmasında, Hegel'e verdiği cevabı hatırlıyorum. Hegel, erdem için "Geçmişte yaşayan insanların şu anda yaşayan insanların önüne koydukları ödev ve yükümlülükleri yerine getirmek." tarifini yaptığında, Nietzsche'nin cevabı şu olmuştur:
"Erdem, geçmişte yaşayan insanların şu anda yaşayan insanların önüne getirip koydukları bağlardan kurtulabilmek ve bağımsız olabilmektir."
Eğer çocuklar keşfedilmeyi bekleyen bir hazine ise, olabilecek en erken yaşta bu keşif yapılmalı ki çocuğun istidadı en yüksek seviyesine çıkarılabilsin.