1800 lü yıllarda yazılıp Türk Edebiyatı’nın ilk romanlarından sayılır.
Birbirine kavuşamayan iki gencin hazin hikayesini anlatır.
Kadın hakları konusunun bile gündemde olmadığı bir zamanda kadın -erkek eşitliğinden ,kadınların eğitim -çalışma -seyahat hakkından ,kadınların rızası olmadan evlenemeyeceğinden , ve boşanmada tek yetkili kişinin koca olmaması gerektiği ile ilgili ayrıntılar beni daha çok mutlu etti.