"Ama, insan elinden geleni yapmalı.
Ve ne zaman bir adım ileri atsan, sonradan
biraz gerilersin, ama büsbütün geriye gitmezsin.
Bunu göz önünde tutarsan..." derdi,
"her şey yoluna girer. Boş gibi görülse bile
hiçbir eylem boş değildir."
Fransa’da savaşacağız, denizlerde ve okyanuslarda savaşacağız. Bedeli ne olursa olsun adamızı savunacağız. Plajlarda savaşacağız, çıkarma yerlerinde savaşacağız, tarlalarda ve sokaklarda savaşacağız, tepelerde savaşacağız. Asla teslim olmayacağız...”