Mesela ÇİM ’ler hastanelerde kuruldu. Niye? Çünkü bu çocuklar yaşadıklarının bir hastalık olduklarını düşünsünler, bir kirlenme olarak düşünmesinler diye. Kazaymış gibi düşünmeleri için. Bu bir suç değil, bu bir hastalık, kaza.
İngiltere’de bir çalışma yapılmış. İstismara uğrayan çocukları, üç farklı koldan tedavi etmişler. Bir çocuğa sadece psikoterapi yapmışlar, bir grup da hem çocuğa hem aileye psikoterapi yapmış, bir grupta da yalnızca aileye psikoterapi yapmışlar, hangisinde daha etkili olduğunu görmek için. En etkili olan yöntem, hem çocuğa hem aileye psikoterapi yapılan yöntem çıkıyor. İkinci sırada sırf aileye yapılan terapi geliyor, niye? Çünkü siz aileyi düzelttiğiniz zaman o aile çocuğuna daha iyi bakıyor. O aile tedavi ediyor çocuğu. O yüzden etrafın bu konudaki bilinci çok önemli.