"Mutlu olmaya hakkı var mı? Başkalarını düşünmen gerekir. Daha doğrusu, beni düşünmen gerekir. Ben daima kendimi düşünürüm ve başkalarından da aynı davranışı beklerim. Duygudaşlık denen şey budur işte. Yüce bir meziyettir ve bende çok gelişmiştir."
Sayfa 15 - Türkiye İşbankası Kültür Yayınları, 14. Basım·Kitabı okudu
"Kendi ayağında nasır olduğu için hep başkalarının ayağına basan kişiye hassas mizaçlı denir," diye fısıldadı Roma Kandili. Çatapat gülmekten neredeyse patlayacaktı.
Sayfa 15 - Türkiye İşbankası Kültür Yayınları, 14. Basım·Kitabı okudu
"Ama aşkın modası geçti artık, şairler öldürdü aşkı. Aşk hakkında o kadar çok şey yazdılar ki, kimse onlara inanmaz oldu; bence çok normal. Gerçek âşık acı çeker ve susar. Hatırlıyorum da, ben bir zamanlar... Ama artık önemi kalmadı. Sevda maziye karıştı."
Sayfa 13 - Türkiye İşbankası Kültür Yayınları, 14. Basım·Kitabı okudu