Cemal Süreya'ya
Ey gözüme inen nakış,
Yüreğimin en derini oldu kış.
Gitme Cemal abi,
Sanadır bu yakarış.
Ey yılan yollardan süzülen katarlar,
Gelir elbet demirlere vurulduğun gün.
Sen gittin ya,
Ardında kalan bu şehir,
Ve ayak izlerin seni anlatsa,
Duyuyor musun Cemal abi,
Sen gittin ya,
Hayat hiç uzamadı.
Hayat hala kısa.
Erdinç YILDIRIM
Aşksız ve paramparçaydı dünya,
Bir inancın yüceliğinde buldum seni,
Bir kavganın güzelliğinde sevdim.
Bitmedi daha sürüyor o kavga,
Ve sürecek...
Yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek!