Entelektüel bir insan ama kitapları o yılların ve eğitimin verdiği bilgileri tam olarak bizlere aktarmıyor hissiyatı oluşuyor. Gerçi akademik alanda da pek makale yazmıyor. Hayal kırıklığı olan Atatürk kitabından sonra da bu da beni tatmin etmedi, bekletimin altında bir kitaptı. Çünkü Hocamızı dinlemeyi severim ve kendini tekrar ettiğini görüyorum. Genç nesli anlamadığını düşünüyorum keza değişen Dünya'yı da. İran bölümüne geldim dedim ki mübalağalı bir yaklaşımla reklamını yapar. Dediğim gibi de oldu. İran'da yaşayan Türklerde İranlılık genç nesilde yoktur. Orada yaşayan Türklerde bir milli bilinç var. Karabağ Savaşı'nda İran'ın tutumunu eleştiriyor, Güney Azerbaycan Türkleri kendisine yakın olarak Ankara'yı Bakü'yü görüyor. Orada bir değişim var. Kitap geziden çok gittiği ülkelerin medeniyet birikimlerinden ve bakış açılarından ibaret. Yeni kelimeler öğrendim bu kitap sayesinde ama artık hocamızın popülist kitaplar yerine akademik kitaplar yazması lazım.
Türkiye'nin modernleşme tarihini ve çabalarını değinen ve Atatürk'ün bu noktada önemi anlatan Makaleleri okuyacaksınız. Özellikle Japonların geleneklerini koruyarak modernleştiği iddiasına ve modernleşmedeki farklılarına dair makalesi birçok soruya cevap veriyor. Ziya Gökalp'ın Atatürk üzerindeki etkisi ve Türkiye Cumhuriyeti'nin fikri altyapısındaki rolünü bahsediyor. Kıbrıs Girit Olmasın makalesini ise özellikle başta Kıbrıslı Türklere okutulması gerektiği ortadadır.