Kendi nefislerinize merhamet edin. Çünkü gerçekten bedenler zayıftır, yolculuk uzaktır, yük ağırdır, sırat incedir, hesaba çekecek olan Zât çok iyi görücüdür,
hâkim de âlemlerin Rabbidir.
(Ğazâlî, Mecmû'atü'r-rasail: 7/105)
...EY İNSAN!
Sen kendine mâlik değilsin.
Sen, kudreti nihayetsiz bir Kadîr,
rahmeti hadsiz bir Rahîm-i Zât-ı Zülcelal'in memluküsün. Öyle ise sen, kendi hayatını kendine yükleyip zahmet çekme; çünki
HAYATI VEREN O'DUR,
İDARE EDEN DE O'DUR.
Bediüzzaman Said Nursî