Ertuğrul Tuğra Baydak

Ertuğrul Tuğra Baydak
@Ertugrulbydk
Genç bir okurum, okumayı seviyorum.
Geçmişten kurtulmak mümkünmü?
- Bizi uyutmayan anılar mı, acılar mı? + Anılar. - Maalesef. + Anılardan kurtulmadığımız için hayatımız boyunca uyumak zor bir hal alıyor maalesef... - Yaşanmış anıların yerini acılar alır. + Belki de acıları anılarla var ettik. - Belki de acıları yaratan bizdik? + Peki yarattığımız acılardan kurtulmanın en iyi yolu nedir? - Geçmişten kurtulmaktır. Ama geçmişe gitmek için ne yapmalıyız? + İnsan aslında geçmişte yaşadığı şeylerin sonucunda olgunlaşan varlık olduğu için geçmişten kopması imkansıza yakın derecede. O yüzden acılarımız ya da sizin deyişinizle bizim yarattığımız acılarımız geçmişle bağlantılı olabileceğinden dolayı onlardan kopmak zor gibi gözüküyor. Hatta belki de hiçbir zaman kurtulamayacağız. + Haklısın. Via: zehra ve ben.
Edebiyat
zehra isimli okura yanıt verildi
Ertuğrul Tuğra Baydak
zehra Keşkeler, hayatımızın kaçınılmaz bir parçasıdır. Bazen pişmanlıklarımız, bazen de hayallerimiz bizi keşkelere sürükler. Ancak keşkelerin bizi esir almasına izin vermemeliyiz. Yaptığımız hatalardan ders çıkarmalı, olmayan şeylere değil, elimizdekilere şükretmeliyiz. Her insanın keşke dediği şeyler farklıdır, ama önemli olan keşkelerle değil, gerçeklerle yaşamaktır.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Geçmişten kurtulmak mümkünmü?
- Bizi uyutmayan anılar mı, acılar mı? + Anılar. - Maalesef. + Anılardan kurtulmadığımız için hayatımız boyunca uyumak zor bir hal alıyor maalesef... - Yaşanmış anıların yerini acılar alır. + Belki de acıları anılarla var ettik. - Belki de acıları yaratan bizdik? + Peki yarattığımız acılardan kurtulmanın en iyi yolu nedir? - Geçmişten kurtulmaktır. Ama geçmişe gitmek için ne yapmalıyız? + İnsan aslında geçmişte yaşadığı şeylerin sonucunda olgunlaşan varlık olduğu için geçmişten kopması imkansıza yakın derecede. O yüzden acılarımız ya da sizin deyişinizle bizim yarattığımız acılarımız geçmişle bağlantılı olabileceğinden dolayı onlardan kopmak zor gibi gözüküyor. Hatta belki de hiçbir zaman kurtulamayacağız. + Haklısın. Via: zehra ve ben.
Edebiyat
zehra isimli okura yanıt verildi
Ertuğrul Tuğra Baydak
zehra Geçmişte yaptığımız hatalar dolayısıylamı "keşke" lafını uydurduk yoksa her zaman'mı keşkelere kaldık?
Geçmişten kurtulmak mümkünmü?
- Bizi uyutmayan anılar mı, acılar mı? + Anılar. - Maalesef. + Anılardan kurtulmadığımız için hayatımız boyunca uyumak zor bir hal alıyor maalesef... - Yaşanmış anıların yerini acılar alır. + Belki de acıları anılarla var ettik. - Belki de acıları yaratan bizdik? + Peki yarattığımız acılardan kurtulmanın en iyi yolu nedir? - Geçmişten kurtulmaktır. Ama geçmişe gitmek için ne yapmalıyız? + İnsan aslında geçmişte yaşadığı şeylerin sonucunda olgunlaşan varlık olduğu için geçmişten kopması imkansıza yakın derecede. O yüzden acılarımız ya da sizin deyişinizle bizim yarattığımız acılarımız geçmişle bağlantılı olabileceğinden dolayı onlardan kopmak zor gibi gözüküyor. Hatta belki de hiçbir zaman kurtulamayacağız. + Haklısın. Via: zehra ve ben.
Edebiyat
Nazlıcan polat isimli okura yanıt verildi
Ertuğrul Tuğra Baydak
Sanki seni gözüm bir yerden ısırıyor 😁
Geçmişten kurtulmak mümkünmü?
- Bizi uyutmayan anılar mı, acılar mı? + Anılar. - Maalesef. + Anılardan kurtulmadığımız için hayatımız boyunca uyumak zor bir hal alıyor maalesef... - Yaşanmış anıların yerini acılar alır. + Belki de acıları anılarla var ettik. - Belki de acıları yaratan bizdik? + Peki yarattığımız acılardan kurtulmanın en iyi yolu nedir? - Geçmişten kurtulmaktır. Ama geçmişe gitmek için ne yapmalıyız? + İnsan aslında geçmişte yaşadığı şeylerin sonucunda olgunlaşan varlık olduğu için geçmişten kopması imkansıza yakın derecede. O yüzden acılarımız ya da sizin deyişinizle bizim yarattığımız acılarımız geçmişle bağlantılı olabileceğinden dolayı onlardan kopmak zor gibi gözüküyor. Hatta belki de hiçbir zaman kurtulamayacağız. + Haklısın. Via: zehra ve ben.
Edebiyat
zehra isimli okura yanıt verildi
Ertuğrul Tuğra Baydak
Keşke yarattığımız acılar olmasaydı.
Yok böyle bir kitap
Puan vermedi·416 syf.··
2024 12. kitabı
Merhabalar herkese, umarım çok spoiler vermeden sizi tatmin edebilirim :) Öncelikle kitabı okurken elinizde çay ya da kahveniz varsa onları bile bırakın, çünkü bu kitap sizi öyle bir içine çekecek ki, etrafınızdaki her şeyi unutacaksınız! Hayatımda okuduğum en iyi kitap olabilir, ciddi söylüyorum. Kitabı okurken hiç sıkılmadım, yazar öyle güzel yazmış ki, okurken güldüğüm yerler bile oldu. Bu çoğu kitapta olmaz, mesela. Kitap, karakterlerin Mars'a gidişiyle başlıyor ve Mars'ta çok şiddetli bir fırtına oluyor. Ana karakterimiz fırtınada hasar alıyor ve ekip onu bırakıp gidiyor. Ana karakter ise tek başına hayatta kalmaya çalışıyor. Yaşam mücadelesi o kadar güzel ki, harika yazarın eşsiz anlatımı ile kesinlikle sıkılmayacağınız bir kitap. Şimdiden herkese iyi okumalar ve kesinlikle okuyun
1000Kitap
MarslıAndy Weir · İthaki Yayınları · 202210bin okunma
Ertuğrul Tuğra Baydak
Kitabın filmide var bu arada "marslı" diye bulabilirsiniz.