“Sanıyor musun ki, ben döneceğim yolumdan? Daha yüzyıllar var önümde. Yaşasın hayat! Yaşasın sevinç! Yaşasın kaderimize karşı yürüttüğümüz savaş! Yaşasın yüreklerimizi dolduran sevgi! Yaşasın inancımızı tazeleyen dostluk,-sevgiden daha tatlı olan dostluk! Yaşasın gün! Yaşasın gece! Gün, şan, şeref!”
“Güzel bir kitap ruhun sessizliğinde mırıldanılan bir sırdı onlar için. Bir sayfadan büyük bir haz duydukları zaman, yüksek sesle okuyacak yerde, biri ötekine uzatır, parmağını beğendiği pasajın üstüne koyup ‘Oku’ derdi.”