"Herkesin
Bir umudu vardır,
Bir savaşı,
Bir kaybedişi ,
Bir acısı ,
Bir yalnızlığı ,
Bir hüznü ,
Çünkü herkesin bir gideni vardır.
İçinden bir türlü uğurlayamadığı..."
-Turgut Uyar-
biliyorum, kolay değil yaşamak;
gönül verip türkü söylemek yâr üstüne;
yıldız ışığında dolaşıp geceleri,
gündüzleri gün ışığında ısınmak;
şöyle bir fırsat bulup, yarım gün,
yan gelebilmek Çamlıca tepesine...
-Bin türlü mavi akar Boğaz'dan-
Her şeyi unutabilmek MAVİLER içinde.
biliyorum, kolay değil yaşamak;
ama işte
bir ölünün hâlâ yatağı sıcak,
birinin saati işliyor kolunda.
Yaşamak kolay değil ya, kardeşler,
ölmek de değil;
kolay değil bu dünyadan ayrılmak...
-Orhan Veli Kanık-