İnsan bir bukalemundur : doğasının kanunu gereği yaşadığı yerin rengini alır.Çevresindeki etkiler onun tercihlerini, nefret ettiklerini ,siyasi görüşünü, beğenilerini, ahlakını ve dinini yaratır.Bunların hiçbirini insan yaratmaz.
Vicdanımız, bizim de acı çekmeye başladığımız noktaya varıncaya kadar diğerlerinin maruz kaldığı sıkıntıları umursamaz. İstisnasız tüm durumlarda, bu bizi de rahatsız etmeye başlayana kadar, diğer kişinin acısına kayıtsız kalırız.