Allah aşkı için, Allah için vazgeçebildiğimiz kadar mertebemizin olduğundan bahsediliyor kitapta. Nefsimize hükmedebilmemizin zorluklarının yanında sırf Allah’ın dostluğunu kazanabilmek için makam, mevki ve sahip olduğumuz diğer her şeyden vazgeçebilmekten bahsediliyor. Kitapta beni etkileyen bir hikâye de şu oldu: Makamı yerinde bir Kadı Allah’ın dostluğunu kazanabilmek için yokluk kapısından geçiyor bütün servetini, malını ve mülkünü bırakıp çarşıda ciğer satıyor. Nefsi ona karşı geliyor, çok zorlanıyor fakat Kadı efendi ise bırakmıyor direniyor..Nefsimiz her daim bizimle fakat unutmamalıyız ki Allah da şüphesiz her daim bizi görüyor ve işitiyor. Sırf onun rızası için sahip olduğumuz her şeyden vazgeçebilmeliyiz nefsimize uymadan, Allah aşkı için..