Acı çekmeyi anlayabilmem mümkün değil. Acı çekmek kötüdür, çirkindir, karanlıktır. Çağımızın acıya duyduğu sempatide hastalıklı bir şeyler var. İnsan yaşamının renklerine, güzelliğine, coşkusuna sempati duymalı. Hayata dair yaralardan be kadar az bahsetsek, o kadar iyi.
Bir sanatçı güzel eserler yaratmalı ama bu eserlere kendi yaşamından bir şey eklememelidir. İnsanların sanata bir çeşit otobiyografi muamelesi yaptığı bir çapda yaşıyoruz. Soyut güzellik anlayışımızı kaybettik.