Hoşlanmadığı insanlara nazikçe ve kolaylıkla "hayır" diyebilir, ters bulduğu tutum ve davranışlara karşı tepkisini özgüvenle, nezaketinden kaybetmeden gösterebilir. Fikrini açıkça ifade edebilir.
Kendini tekrar edip duran bu döngünün temelinde az önce de söylediğim gibi korkular yatıyor. Ya bir daha sevemezsem, ya bir daha sevilmezsem?...
Bu noktadaki bastırılamaz gibi görünen korkuları besleyen şeyse güvensizliktir. Ne ilahi sisteme güven kalmıştır ne de kişinin özgüveni vardır.
"İfade" çok büyük bir güçtür. Olayların ve durumların akış yönünü değiştirebilme gücüne sahiptir. İyiyi kötüye, kötüyü iyiye dönüştürebilir. Çok kelime sarf ediyor olmak, iyi ve doğru ifade etmek anlamına gelmez.