"Pek çok insan, kendi sınırlarının dışında yaşamaya çalışarak, kim oldukları gerçeğini kabullenmeyip ifade etmeyerek dağınık ve karışık yaşamlar sürer. Kim olduğunuz konusundaki dürüstlük ise size kişisel bütünlüğü ve birliğin ilahi değerini kazandırır."
"Pek çok kişi, bağışlama adına birine yeniden güvenme konusunda aceleci davranır ve karşısındakinin “tövbeye bağlı kalmanın meyvesini” verdiğinden emin olmaz. Gerçek bir değişiklik görmeden, suistimalci ya da bağımlı bir kişiye kendinizi açmaya devam etmek aptallıktır. Bağışlayın; ancak tutarlı bir değişiklik görene dek kalbinizi koruyun."
"Duygular yüreğinizden gelir ve size ilişkilerinizin durumunu bildirir. İşlerin iyi gidip gitmediğini, ortada bir sorun olup olmadığını haber verir. Kendinizi yakın ve sevecen hissediyorsanız, işler muhtemelen iyi gidiyordur. Eğer öfke duyuyorsanız, çözüm bekleyen bir sorun vardır. Ancak önemli olan, duygularınızın sizin sorumluluğunuzda olması ve onlara sahip çıkmanızdır; onları sorunlarınız olarak görmeniz gerekir. Böylelikle işaret ettikleri her neyse, ona bir yanıt bulmaya yönelebilirsiniz."
"Ama Tanrım, ben zaten kendimi öyle hissediyorum! di
ye karşı çıktı Sherrie. Ruhen kendimi fakir hissediyorum.
Yaşamım, evliliğim, çocuklarım için üzüntü duyuyorum.
Nazik olmaya çalışıyorum, ancak her zam an kendimi çiğ
nenmiş hissediyorum. Vaatlerin nerede? Umutların nerede?
Neredesin?"