İnsan kendi hakikatinin önünde bir engeldir.Kendi savaşımızdaki en büyük engel yine biziz. Ve kendi savaşını insan kendisine rağmen kazanabilmeli.
Farabi
Güçlü olabilmek içi insanın kendini sevmesi gerekir; kendini sevebilmek için de insan, kendini derinlemesine tanımalı , kendi hakkında her şeyi , en gizli, kabullenmesi en zor şeyleri bilmelidir.
....mutluluk neşenin yanında güneşin yanında bir elektrik lambası gibidir. Mutluluğun hep bir nesnesi vardır,bir şeyler yüzünden mutlu olunur, varlığı dışarıdan bir olaya bağımlıdır. Oysa neşenin nesnesi yoktur. Belirgin olmayan bir nedenle sarar seni , varlığı güneşe benzer, kendi yüreğinin ısısıyla yakar.