Dünyada, evrende ve doğada var olan her şey, insanla değerlidir, anlamlıdır ya da değildir. Aşk, sevgi, özgürlük, erdem, hakikat ve yaşamla anlam kazanan her şey insanla değer bulduğu gibi; katliam, talan, zülüm ve büyük kötülüklerin meydana gelmesi yine insanla var olmuştur.
Gariptir ki insan ne kadar genç, ne kadar deneyimsiz, ne kadar utangaç olursa olsun,kendine has bir sır,bir gönül girişiminde bulununca hemen çocukluktan erkekliğe geçer; nefsinden hemen her şey için bir yeterlilik,bir iktidar görür.