Charlie Chaplin ve Adolf Hitler , 20. yy iki önemli figürüydü. Her ikisi de yüzyılımıza damgasını vurdu. İkisi de aynı yıl , aynı anda, dört gün farkla doğdular. Renkleri , ufak tefek oluşları, badem bıyıklarıyla birbirine benziyorlardı. Şarlo'nun Hitleri canlandırdığı Diktatör filminde ona ne kadar benzediğini hatırlayın. İki adamda da büyük kitleleri etkileme yeteneği vardı. İnsan yığınlarını peşine düşürebiliyorlardı. Hitler , Almanya'ya davet edilmiş olan Şarlo'nun ülkeye girişine izin vermemiş , bütün filmlerini yasaklatmıştı. Yakınlarına , " o bir artist değil, politikacı ..." diyordu. Şarlo'nun Hitler hakkında yorumu ise şöyleydi: " Hitler çağımızın en büyük oyuncusu."
" İnsanlar " demiş , " günahı ve sevabı , cennet vaadi veya cehennem korkusu için değil , kendi gönülleri için yapsınlar . "
Bu kıssa tam Doğu toplumları içindir .
Çünkü insanların içi fesattir . Yapılan her işin arkasında bir cennet vaadi ve cehennem korkusu ararlar .