Bir insanın gösterişçi olmasının sebebi yalnızca aşağılık duygusu taşımasıdır. Çünkü kendini hayatın faydalı tarafında başkalarıyla rekabet edebilecek kadar güçlü hissetmez.
Bazı insanlar kulağa daha iyi gelen bir kelime kullanıp kibire "hırs" ya da gurur diyerek kendilerini bu zorluktan kurtarmaya çalışır. Ne kadar hırslı olduğundan gururla bahseden insanların sayısı çok fazladır!
Hiçbir günah insanın özgür gelişimini durdurmaya kibir kadar uygun değildir. Kibir insanın her olaya ve herkese; "Bundan çıkarım nedir?"sorusuyla yaklaşmasına neden olur.