"Kendi küçük sonsuzumuz için sana ne kadar teşekkür etsem az. Yaşadıklarımızı hiçbir şeye değişmem. Sayılı günler içinde bana bir sonsuzluk verdin ve bunun için sana müteşekkirim."
"Neden anılar, bedenin gölgesinde saklanıyordu ki? Neden bazıları bunu yaşarken diğerleri yaşamıyordu? Bunu yaşayanlar arasında da neden bazıları iki hafta içinde bir şeyleri unuturken digerleri daha uzun dayanıyordu? Ve sonunda unuttuklarında neden dünya da onları unutmuş gibi davranıyordu?"
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
""Sizin gibi insanlar için çok fazla şey yapamayabilirim," dedi. "Ama diğerlerine gerektiği gibi davranan insanlar olduğunu göstermeye çalışıyorum. Eski günleri hatırlıyorum. İnsanoğlu çok fazla hata yaptı ama iyi şeyler de yaptık. Kendi fikirlerimiz vardı. Karar verebiliyorduk. Her şey o kadar da kötü değildi.""
"Umut gelecekler ilgilidir, öyle değil mi? Sahip olmadığımız ama bir gün sahip olmayı istediğimiz şeyler için umut besleriz. Ve insanı açgözlü yapan şey işte budur, Letta. Biz, bu gezegende içinde bulunduğumuz anı yaşamayı reddeden tek canlılarız. Hep başka şeyler istiyoruz. Daha hızlı seyahat etmenin, daha ucuz yiyecekler yemenin, daha iyi bir şarkı söylemenin yollarını arıyoruz. Yanı başımızda yaşayan bir geyik böyle şeyler ister mi, Letta? Ya da inekler ve kuşlar? Hayır. Bunları sadece insanoğlu ister."
"Kendimizi duygulara kaptırırsak aynı hataları bir kez daha yapmaya mahkûm olmaz mıyız? Bizden geriye çok az kişi kaldı, Marlo. Eğer hayatta kalmak istiyorsak uyumlu olmak zorundayız. Değişmeli, daha öncekinden farklı olmalıyız. Zamanımızı soyut şeylere, bizi yolumuzdan alıkoyan şeylere harcamamalıyız."