Prensip gereği okuduğum kitabın dizi veya filmini izlemem ,izlediğiminde okumam çünkü tamamen hüsrana da uğramış oluyorum. Kitaba sadık kalmıyorlar ve bu benim çıldırmama sebep oluyor. Ancak netflix'ten ilk sezonu izlememe rağmen kitabı kutusuyla birlikte indirimde görünce dayanamadım aldım. Okumaya başladığımda kafam karıştı çünkü ilk kitaptakinin içine kargalar meclisindeki karakterleri koymuşlar ve konu farklı öyle olunca ne oluyor şimdi dedim ve kitapla dizi birbiriyle paralel gitmediği yerler çok bazı olayların oluş şekilleri anlatılışları farklı özellikle de cast seçimi konusunda konuşmak gerekir. Neden kitaptaki karakteri birebir uygun cast yapmıyorlar bunu bir türlü anlamıyorum. Kitapta da yer alan Malyen mavi gözlü yakışıklı bir çocuk, Alina zayıf çelimsizlik silik bir kız dizidekilerle hiç alakası yok öyle olunca kitapla dizi kafamda hem konu hem ilerleyiş hem de karakterler bakımından uyuşmadı. Ama şunu kesinlikle söyleyebilirim kitap daha güzel ve kitabı okuyup dizi izlemek lazım diziyi izlemek de gerekir mi o da tartışılır. Kitabın konusuna gelirsek ben kitabın arka kapağında yer alan konuyu burada tekrarlamaya gerek duymuyorum. Direkt karakterlere gelirsek çoğu eleştiride gördüğüm gibi Alina'yı güçlü bir karakter olmadığı için eleştirenler çok olmuş ancak şunu unutmamak gerekir ki Alina yetimhanede büyüyürken yanında güçlü bir erkek karakter devreye girmiş hep onun gölgesinde kalmış gölgesinde kalmayı da kendi seçmiş zira çok güzel olmayan becerikli olmayan ve bunun için hep hayalet gibi gözüken bir kız o yüzden kendine ne güveni var ne de bununla ilgili herhangi bir endişesi var. Malyene tutulmuş ve onunla birlikte kendini ona adamış. Ve birden Güneş elçisi olduğunu hatta Azize olarak görüldüğünü öğreniyor. Tabi ki kendine olan güvensizliği ortaya