📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
TROFİMOV
-Sanırım sonsuza kadar ögrenci kalacağım ben...
-Kendini aydın diye adlandıranlar ya hizmetçi kadını sen diye çağırırlar köylülere hayvana davrandığı gibi davranırlar doğru dürüst öğrenim görmezler ciddi hiçbir şey okumazlar hemen hemen hiçbir şey yapmazlar bilimin sadece sözünü ederler sanattan pek anlamazlar hepsi ciddidir hepsinin yüzünden düşen bin parçadır ciddiyet konusunda hiçbir durumdan kıl aldırmazlar durmaksızın felsefe yaparlar... ama tüm bu aydınların gözleri önünde işçiler çok kötü beslenmekte yastıksız uyumakta tahta kurularının cirit attığı leş kokulu rutubrtli ahlaksızlığın hüküm sürdüğü tek gözlü odalarda otuz kırk kişi barınmaktadırlar
-Hepinizi bugün yaşamakta olanlarınızı ve daha önce yaşamakta olan atalarınızı canlı insnaların mülkiyetine sahip olmak çarpıklaştırdı
-Tüm yaşamınız boyunca borç faizlerini ödemek için harcadığımız enerjiyi bir başka şeye harcamış olsaydınız sanırım eninde sonunda dünyanın altını üstüne getirmistiniz
GAYEV
-Ey doğa ey olağanüstü varlık sonsuz bir aydınlıkta parlasın olağanüstü bir güzellikle ve umursamazca... ey kendisine anne dedigimiz benliginde yasamin varligini ve yoklugunu birlestirsin can veren de can yok eden de sensin
TETEREV
-Çünkü önemsiz basit şeyleri sevmek büyük ve daha güzel şeyleri sevmekten kolaydır daima...
-Ana babaya övünç kaynağı kiliseye ve vatana yararlı yurtaş ve toplumun uysal köleleri
-Ama okmuşun tekiyim işte...hem de çok okudum...papaz okulundan da bü yüzden kovuldum
-Votka içmek insan kanı içmekten iyidir...hele de şimdiki insanların kanı gibi cıvık iğrenç ve tatsız bir kansa sağlıklı taze kan kalmadı hepsini emdiler...
NİL
-Henüz yaşarken ne söyleyebilirsiniz ki ölüm üzerine?
-Kim çalışıyorsa efendi de odur
-İyimser miyim başka bir şey miyim önemi yok yaşamaktan hoşlanıyorum. Yaşamak yeryüzündeki en büyük zevktir!
-Aşıksın o da seni seviyor sırf bu yüzden dans etmek ya da şarkı söylemek gelmiyor mu içinden?
-Yaşamın zorluğunu senden daha iyi biliyor daha iyi görüyorum kimi zaman iğrenilecek kadar gaddar oluyor gemlenemez kaba kuvvetleriyle insanı sıkıştırıp eziyor biliyorum bundan hoşlanmıyorum çileden çıkarıyor beni! böyle bir düzen istemiyorum! biliyorum yaşam ciddi iştir ve kesin bir düzeni yoktur...ben de onu düzene koymak için tüm gücümü tüm imkanlarımı ortaya koyacağım.
TATYANA
-İnançsız doğmuş gibiyim düşünmeyi öğrendim
POLYA
-Çünkü görüyorsunuz ki insanların hepsi henüz yaşamıyor! Çok az gerçekten yaşıyor... pek çoğu yaşamaya fırsat dahi bulamıyor...bir parça ekmek için mücadele ediyorlar...ama onların da zamanı gelecek
TATYANA
-İnsanlar ne acımasız ne kadar gaddarlar ne kadar kabayız hepimiz birbirimizi sevmeyi öğretiyorlar oysa "yumuşak olun" "iyi olun" diyorlar...
NİL
-Ve omuzlarımıza oturup "deh!" diyorlar