Tespih, vefalı bir arkadaştır. Zor zamanlarınızda size yoldaşlık eder. Konuşmaz, talepte bulunmaz.
Bazı tespihlerle hemen kaynaşırsınız, eliniz çabuk alışır. Bazısını da, ne kadar kıymetli olursa olsun, sevemezsiniz. İnsan ilişkileri de böyle değil midir? Herkesle arkadaşlık kurabilir misiniz?
Sezai Karakoç'un Mona Roza şiirini okuduğumda, şiirde geçen Geyve'yi çok merak ettim. Mutlaka o beldeyi görmeli ve güllerini koklamalıydım. Ali Fuat beldesine kadar tren olmasaydı, belki de Geyve'yi ve güllerini hiçbir zaman göremeyecektim.