Kalbimizde taşıdığımız görünmez mercek ve dürbünler sebebiyle, yaşadığımız olumsuz durumları olduğundan çok daha büyük görerek kendimizi yıpratabilir veya çok daha küçük görerek gerekli ihtimamı göstermeyebiliriz.
Blaise Pascal şunları söylüyor:" ... insan boş yere etrafındaki her şeyle boşluğu kapamaya çalışır, o şeylerden hiçbiri ona yardımcı olamaz, çünkü bu sonsuz boşluk ancak sonsuz olanla yani Allah ile kapatılabilir."