İnsanda dış gücü yoksa, ölmek fazla dert değildir ama varsa da, o zaman ölüm fazlası derttir. Benim görüşüm bu, şimdiye kadar aynı anda hiç bu kadar çok şeyi anlamamıştım.
O zamanlar çocuktum korkutuyordu beni hapishane. Çünkü o zamanlar daha insanları tanımamıştım. Artık asla onların laflarına, düşüncelerine kanmayacağım ,asıl korkulması gereken insanlardır. Sadece onlar, daima.
O, yani albayımız, o ikisini neden ateş ettiklerini de belki de biliyordu, Almanlar da belki biliyorlardı. Ama ben gerçekten bilmiyordum. Belliğimi ne kadar sorgularsam sorgulayayım bildiğim kadarıyla ben Almanlara hiçbir kötülük yapmamıştım.