Kitap Van Gogh'un kardeşine gönderdiği mektuplardan oluşuyor. Okudukça ünlü ressamın ruh halini, yaşadığı toplumu, çektiği zorlukları anlıyoruz. Yaşadığı şeylerin onda nasıl yaralar açtığını, kulağını kesecek raddeye gelecek kadar bir zihin karışıklığı yaşadığını en sonunda da intihara nasıl sürüklendiğini görüyoruz. Geride bize çok güzel resimler bıraktı. Onu anlamak istiyorsanız okumanızı tavsiye ederim.
Theo'ya MektuplarVincent Van Gogh · Yapı Kredi Yayınları · 20168,2bin okunma
Theo, sen de ara sıra âşık olmuyor musun Keşke olsan. İnan bana, hayatın küçük ıstıraplarının bile bir değeri var. İnsan kimi kez korkunç umutsuzluğa kapılıyor, sanki cehennemdeymiş gibi hissediyor kendini ama başka, çok daha iyi şeyler de var işin içinde.