"1700 sayfalık kitap", "kolay okunmaz bu", "sonuna geldiğimde başını unuturum" gibi endişelerle okumayı ertelediğim bir kitaptı.
En sonunda okumaya başladım ve sürükleyiciliği, olay örgüsü, karakterlerin derinliği, içeriğinin dolu dolu olması ve bazı bölümlerde dönemle ilgili verilen bilgilerle kendine hayran bırakan bir başyapıt oldu. Kitabı bitirdikten sonra bir süre yutkunmakta zorlandığımı ilave edeyim.
Dönemin Fransa'sı, Adalet, Halk, Sefalet, Devrim ve ayaklanmaların konu edildiği bu kitabı bitirdiğinizde sadece bir roman okumadığınızı hissediyorsunuz.
Ayrıca Victor Hugo'nun psikolojik tahlillerini de çok beğendim.