Doğada hiçbir şey tamamlanmış değildir;her şey sürekli bir oluşum içerisindedir,tıpkı insan ruhu gibi. Oluşum süresini tamamladığını düşünen biri şüphesiz en cahil olandır. Kaligrafi ustaları tam da bu nedenle enso çemberini çizerken bir boşluk bırakırlar. Tamamlanmayan şeyler daha güzeldir, tıpkı hayat gibi.
Sihir her yanımızda. Taşlarda, çiçeklerde, yıldızlarda, günbatımı esintisinde ve doğan günün ufkunda;ihtiyacımız olan tek şey ise onu görme ve anlama yetisi...
"Hayat kısa, sevin,
Kırmızılık dudaklarınızı henüz terk etmemişken,
Tutkunuzu henüz kaybetmemişken,
Yarınlar yokmuşçasına.
O gondola binin,
Kırmızılık yanaklarınızı henüz terk etmemişken,
Bir daha dönmemek üzere.
Gondol dalgaların üzerinde sürüklenmeden önce,
Omzunuzdaki el zayıf düşmeden önce,
Hiç kimse sizi görmeyecekmişçesine.
Ve yüreğinizdeki ateş
Sönüp de yitip gitmeden önce,
Sanki bugününüz son gününüzmüşçesine. "
-Gondola no Uta-