Fatma Çam

Fatma Çam
@Fatma_cam
"Kendimiz dışında nereye koştuksa gurbette kaldık.." instagram.com/fatma.cam?igshi...
Hiç.
Erciyes üniversitesi
Kayseri
9 Şubat
181 okur puanı
Ekim 2019 tarihinde katıldı

Fatma Çam

, bir kitap okudu
Puan vermedi·295 syf.·
2023 17. kitabı
Erol Göka
7.9/10 · 58 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Modern süreçle birlikte bizler neyi görüp neyi göremiyoruz? Gördügümüzü sandığımız gerçekten görünen midir yoksa bir imajdan, bir görüntüden, bir kurgudan mı ibarettir? Şehir, mahalle, ev, apartman, cadde, sokak, insan, kıyafet başta olmak üzere gördüklerimiz gözümüzün önünde birer engelden/ perdeden ibaret olabilir mi? Neyi görmemiz gerektiğini belirleyen aynı zamanda neyi görmememiz gerektigini de belirleyen değil midir? Modern sehir neyin üstünü örtmektedir? Modern resim, fotoğraf veya sinema neyin yerini almıştır ve bizim görme eksenimizde ne gibi belirleyicilikleri vardı? Bütün bunlar ve cevapları, içinde yaşadığımız zamanı ve mekânı ve bize dayatılan görme biçimlerini anlamamız bakımından önemlidir.
Sayfa 39·Kitabı okudu
HAYAL Mİ KIRIKLIĞI
Siz ne yapıyorsunuz hayal kırıklığına uğrayınca? Böyle sorunca da pek garip kaçtı değil mi? Hem hayal kırıklığı hem de uğramak kelimesi yan yana… Bir garip oldu gerçekten. Hani derler yaya "umma ki küsmeyesin."Hayattan çok beklentiye girenler hayal kırıklığına uğrar. Gerçekten de öyle mi acaba? Çok merak etmişimdir mesela olmasını istediğiniz bir şey için çok çabaladığınızda, istediğiniz şeyi hak ettiğinize inandığınızda ve sonucun sizin açınızdan olumsuz olduğunu anladığınızda ne yapıyorsunuz. Ben önce bir duraksıyorum. Sonra bir iç çekiyorum ve her zamanki gibi, olmayan şeyler adına da, nasip etmediği şeyler için şükrediyorum Allah’a. Çünkü kabul olunmayan her duada Yaradan’ın murad ettiği bir hayır vardır. buna yürekten inanıyorum. Ve bundan sebeb de Erzurumlu İbrahim Hakkı hazretlerinin şu dörtlüğü hafızamda koşturur durur: “Açılır bahtımız bir gün, hemen battıkça batmaz ya, Sebepler halk eder Hâlık, kerem bâbın kapatmaz ya, Benim Hakk’a münâcatım rızk için değildir haşa, Hüdâ Rezzak-ı Âlem’dir, rızıksız kul yaratmaz ya…” İçimdeki bu itimat da olmasa yeni güne nasıl umutla çıkardım bilmiyorum. Çünkü bazen bazı şeyleri akışına bırakmak gerekiyor. Ama o kadar da akışına bırakıp, o akışta kaybolmamak gerekiyor. Hayat, çırpınmaktan ibaret belki de. En iyi çırpınanlar mı en iyi hayata sahip oluyor, bu detayı da etraflıca düşünmek gerekiyor. Hayat kimseye altın tepside sunulmuyor deniliyor ya, ben bu söze katılmıyorum. Hayat kimine sürprizlerle dolu gelirken; kimine hayal kırıklıklarıyla dolu gelebiliyor. Önemli olan bunlarla mücadelede gösterdiğimiz sabır. Evet sabır. Çünkü sabır insanı diri tutar. Sabır insana güç verir. Zaten sabrede sabrede, istediğiniz şeyler olmadığında artık ilk anlardaki verdiğiniz o yüksek şok olmalı tepkileri de vermiyorsunuz artık. Çünkü sabır

Fatma Çam

, bir kitap okudu
Puan vermedi·336 syf.·
Beğendi
·
2023 14. kitabı
Kemal Özer
8.7/10 · 66 okunma