“İyi insanlar da bize anlamsız, acımasız, vicdansızca gelen şeyler yapabilirlerdi. Bu onların kendilerince haklı nedenleri olmadığı anlamına gelmezdi.”
“Çünkü umut, ümit etmek de cehennemin bir türüdür. Hiç ümit olmayan karanlık durumlarda hemen sezilmeyen bir rahatlık gizlidir. Olacak çabalamaya, beklemeye gerek, belirsizliğe mahal yoktur. Hiç umudu olmayan yatalak hastalar bir bakıma ayağa kalkıp kalkmayacağı belli olmayan hastalardan daha mutludurlar.”
“Bir şeyi beklerken, onun gelişini hızlandıracak bir şey yapamıyorsa insan, o zaman oyalanır. Vakit geçirir, sonra da sevinir beklenenle aramdaki mesafe azalmış diye. Ben bir şey beklemiyorum ama oyalanıyorum.”