Bütün yazdıklarının başlangıç ve bitimini atla. Ne başlangıç ne de sonuç ! Çıldırmış olduğumu mu sanıyorsun? Sana bir gün çılgınlığımın bir başka yerde yatmakta olduğunu göstereceğim..
Eğer daha az saydam bir güzellik, en derin uçurumu ve gizemciliğin yedinci cennetini araştıran bir güzellik bulabilirsen (balzac'ın séraphita'da yaptığı gibi) senin düşün gerçek sanatçının gözlerinde daha da büyük bir soyutluğa erişecektir
Ah , Henri, ülküsel düş'ün içine at kendini! Şu yeryüzünde mutluluk, ne acıklı bir durumdadır. Onun uğruna başeğmesi için çok aşağılık biri olması gerekir kişinin. 《Mutluyum》 sözcüğü, 《Ben bir yüreksizim》 daha doğrusu,《Ben bir budalayım 》demekle eş anlama geliyor neredeyse..