Ben kendim için yaşamak istiyorum yoksa hiç yaşamayayım daha iyi… ben yalnızca cebimdeki beş rubleyi sımsıkı tutu “ genel mutluluk” bekleyerek aç bir annenin önünden geçmek istemedim.
“Büyükler bir yana toplum içinde birazcık sivrilen, yani topluma söyleyecek birazcık yeni bir şeyleri bulunanlar, doğaları gereği, tabii kimi az, kimi çok birer suçlu olmak zorundadırlar. Tersi durumda zaten sivrilmelerine olanak yoktur; öte yandan sürünün içinde kalmayı da yine doğaları gereği kabul edemezler, ki bence de kabul etmemek zorundadırlar.”