Varılacak son menzil neresi?
Gideceğimizden emin olduğumuz son menzil neresi,
bu gidiş nereye?
Acaba var mı bu günün ertesi?
Yabancılaştık, her şeye yabancılaştık, en çok da
kendimize, tanıyamaz olduk geçmişi ve en çok
unuttuk gidilecek olan yeri!
Debelenip duruyoruz yaşamak için, bilmeden
yaşamak ne bilmeden, yıllar sonrası
için çabalıyoruz, daha yarın garanti değilken.
Bugüne, şu ana değin, başkalarının hakkımdaki tasarılarına, düşüncelerine ne kadar önem vermiş olduğumu şaşkınlıkla ayrımsıyordum. Kendi isteklerime, dileklerime göre değil de, başkalarının benim hakkımda düşündüklerini tahmin ettiğim şeylere göre yaşantıma bir düzen vermiş olduğumun bilincine de şimdi varıyordum.