Yalnız başına ölecek olma düşüncesini üzerimden atamıyorum. Öldüğünüzde, bedeninizin günlerce hatta haftalarca bulunmayacağını, ancak bir gün bir yabancının burnuna gelen iğrenç bir kokuyla keşfedileceğini bilmek nasıl bir şey biliyor musunuz?
Kimsenin bir başkasına yardım etmeyi amaçlamadığına inanır;aslında insanlar yalnızca kendi güçlerinin hüküm sürmesini ve artmasını arzu ederler.Gücünü bir başkasına teslim ettiği ender anların sonunda hep yıkılmış ve öfkelenmiştir.
insanlık var olduğundan bu yana vasiyetler yazılır. son sözler söylenir. pişmanlıklar dile getirilir. vedalar gerçekleştirilir. ölmek üzere olan bir insan çaresizlik içinde ölümü bekler. tıpkı ivan ilyiçin ölümü kitabında geçen şu söz gibi:
"Yaşam ve ölüm. işte o kadar. yaşıyordum. bir yaşamım vardı, ama şimdi usulca elimden kayıyor ve ben onu tutamıyorum.
"ölüm eski bir tragedyadır. bizim de yer alacağımız bir tragedya.."