Mutluluk arayışını bir kenara bırakalım artık, arayışın mutluluğu bize yeter. Bir bitiş çizgisi yok, aceleye mahal yok. Yolda olmak, büyümek ve en güzelin, en doğrunun izini sürmek.
Gönlün yolla sermest olduysa, daha ne istiyorsun?
Kemal Sayar
“Baş egmezüz edânîye dünyâ-yı dûn içün
Allâhadur tevekkülümüz i'timâdumuz”
| Bâkî
(Bu alçak dünya için alçak insanlara baş eğmeyiz. Sadece Allah'a tevekkül eder ona güveniriz.)
Züleyha Yûsuf'a bir mektup yazmaya başlayınca;
“Yûsuf...” diye başladı. “Yûsuf...” diye bitirdi.
Gördü ki hitaptan öteye geçemedi.
Anladı ki aşkın nâmesinde ser-nâmeden öte kelâm yok.
Ve Züleyha’nın lügatinde Yûsuf'tan öte sözcük yok..