Filo

Filo
@Filo_sofia
Bilgiyi seven.
Insan ne kadar garip bir varlık? Kendi kendisinden korkan garip bir varlık.
Sayfa 140
Düşünce
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Erkeklerle kadınların doğaları açısından farklı olduğunu düşündüm yine. Sanki yaratılışın genel perspektifinden bakıldığında kadınlar daha olgun varlıklar. Onlar erkeklere nazaran daha olgun ve daha güçlüler. Çünkü duygularını yaşamak için kendilerine izin veriyorlar. Erkekler ise bundan korkuyorlar. Zayıf olduklarından güçlü olmak, hükmetmek, sahip olmak gibi kompleksleri var.
Sayfa 134
Psikoloji
Bilmukabil
Kendime yaptığım baskıdan bunaldım. Her şeyin sorumlusu o umut denen kelimeyi bir daha duymak istemiyorum. Artık ağladığım görülmesin diye yanımda güneş gözlüğü taşımaktan bıktım. Cebimde sürekli kağıt mendil bulundurmaktan da. Artık ne olacaksa olsun diyorum ama bir şey olmuyor. Hayat, var mı öyle yağma, o iş o kadar kolay değil diyor bana. Sen kendin bir çözüme varacaksın diyor. Onun için de acı çekmem lazım. Kendimden yoruldum. Çok yoruldum...
Sayfa 117
bakterileri düşündüm, onların da içlerinde yaşama güdüsü var ama yaşamamaktan korkmak yok. Korku sadece sinir sistemi gelişmiş olan hayvanlarda ve insanlarda var. İçimizdeki yaşamak güdüsü aynı bakterilerdeki veya basit canlılardaki gibi bir şey. Yani diğer duygularla alakası yok. Bizim içimizde korku dediğimiz o duygu var.
Sayfa 113
Psikoloji
O grup içinde bir espri yaparken onlar tarafından beğenilmeyi istiyordum ve bunu anne-babamın beğeneceğini düşündüğüm bilincime ulaştı. Herhalde çocuklar yetişkinlerle birlikte olmak, sosyal bir varlik olup diğer yetişkinler tarafından sevilmek, onların davranış kalıplarına girmek, yani kısaca yetişkin olmak hedeflerini esasında bunun anne-baba tarafından beğenileceği için benimsiyorlar.
Sayfa 107 - Duygular yaşanacağına bastırınca paradoks bir durum ortaya çıkıyor.
Psikoloji