Önce insanlar, Allah’ın hoşnut olmadığı bir şekilde değişirler, öz değerlerine yabancılaşırlar, ellerindeki nimetin şükrünü yerine getirmez, onu gerektiği yerde gerektiği gibi kullanmazlar, şımarırlar, nimetlerin Allah’ın lütfu ile ilişkisini unutur, kerameti kendilerine mal eder; güç , servet, ilim,iktidar gibi ilahi nimetleri zulüm için kullanırlar.. işte böyle değişen ve bozulan fert ve toplulukların elinden nimet, onu veren Allah tarafından alınır ve yerine zıddı( felaket, mahrumiyet,sıkıntı) verilir.
Anlatımlar çoğunlukla yarıda kesilmiş ve sürekliyici bir dil yok. Sözler ve durumlar çok tekrar edildiğinden bir zaman sonra sıkıcı gelmeye başladı. beğenmedim.