Bana kalırsa bu hikayeyi anlatırken Cengiz Aytmatov tarafsız kalmış. Hiç de Cemile'yi haklı filan göstermemiş. Her şeye rağmen okuduktan sonra Cemile'yi haksız bulup da Yazarın haklı gösterdiğini iddia ediyorsan , Cemile'nin cezalandırılmasını istediğin için Filan olabilir. Ben de Cemile'ye hak veriyor filan değilim . Fakat sevgi görememek , insana bulunduğu rahatı terk ettirir. Cemile sevgi görmek uğruna, bir gömleğinden başka şeyi olmayan adama kaçtı. Erkekler , evet ; geleneksellikten , anaya babaya saygı , yetişme tarzı, sevgiyi göstermekten çekinme gibi durumlardan göstermiyorlar. Ama göstermezsen nerden bileyim sevdiğini? Ne demiş şair? "Şu duvar da beni seviyor olabilir. Bilemem." Babamın okuyacağı mektuba , karımı sevdiğimi yazamam, dersen ; karın seni terk etmez ama iki gönül arasında uçurum meydana gelir . Bedeni yanındadır, kalbi Allah bilir nerde .