İster düşün.. Kendini ister hayale kaptır.
Uzar Uzar çünkü sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın , gördüğün bir seraptır
Sevimli bir hayale açılırken kolların..
Hayatı kaçırıyoruz. Bazen parça parça, bazen bütünüyle... Kaçıyor işte! Peyami Safa, ""Görülecek, işitilecek, tadılacak, okunacak, yazılacak, yapılacak o kadar çok şey birikiyor ki..." diyor ve ekliyor: "Bundan sonra hayatımın bütün bunlara yetişmeyeceğinden korkuyorum." O vakit, yarın değil; hemen şimdi görmeye, işitmeye, tatmaya başlayın...