4 Aydır Sıraya alıp bir türlü okumadığım kitap? Roman olması mı acaba? Ve nihayet elime aldım gözümde uzun sayfalar büyüdü de büyüdü.. Sonrasında neden beklemişim bunca zaman dedim bu kitabı. Hep anlattılar hep övdüler ama bu kadarını tahmin etmemiştim. 1 günde bitirdim. Başladığınızda ara verirsiniz işte o aralarda dahi aklınızın onda kalmasına sebep olup sizi meşgul ederek yeniden kendisini elinize aldıracak bir kitap. Bazı bölümlerde çok fazla detay olmuş (mesela siz biri ile konuşuyorsunuz, önemli bir husus anlatacak, gereksiz detaya giriyor ve siz hadi sadede gel diyorsunuz,) lakin merakımı artırarak ilerlemesi beğenerek okuma sebebim oldu.
“Gücü olmayan adalet acizdir, adaleti olmayan güç ise zalim!”
Geçmişle bu günü ustaca bir kurguyla birleştiren Zülfü Livaneli, okuyucuyu içine çeken, bir çırpıda okurken derinden etkileyen ve hatta sarsan, iç içe geçmiş insan hikayelerini, savaşın acımasızlığını, adaletin gerekliliğini, dil, din, ırk, cinsiyet ayırmadan, politik bir taraf tutmadan, insanca sorguluyor ve adaletsizliğin karşısında ne kadar aciz olduğumuzu hepimizin yüzüne çarpıyor!
Serenad, bir serüven, okurken her bölümde sizi şaşırtıp yeni ufuklar keşfettiren…
Serenad, bittiğine üzüleceğiniz, ardında derin bir hüzünle karışık huzur bırakan, tadı damağınızda kalacak kitaplardan!
Tavsiye ederim. Keyifli okumalar...