" İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirisi" , benim hürriyetim başkasının hürriyetinin başladığı yerde biter diye ilan ediyordu. Demek ki başkasının hürriyeti, benim kendi hürriyetimin şartı değil de sınırı olarak görülüyor. Öyleyse hürriyet, mülkiyetin özel bir hâlidir ve mülk gibi "kadastrolanmış" tır.böyle bir bireycilik, mecburen herkesin herkese karşı savaşını hazırlar. Ve bir an gelir, kendi mantığı icabı, tersine dönüşür, yani totalitarizme.